Kezdő vállalkozó nem kaphat támogatást

Rossz hír érkezett azoknak, akik kezdő vállalkozóként szerettek volna 50 ezer forintos támogatást kapni a pénztárgépük beszerzéséhez. A kormány rendelete csak a cserét támogatja, azt nem, ha valaki csak most szeretné az első kasszáját megvenni. A megoldás az, ha a vállakozó vesz egy 2013. március 20. előtt engedélyezett kasszát, majd annak cseréjéhez kér támogatást. Az is kiderült, kinek kell üzembe helyezési kódot igényelnie, ha a kasszát csak bérlik.

Több olvasónk érdeklődött, hogy hozzájuthat-e az 50 ezer forintos állami támogatáshoz, ha korábban nem volt vállalkozó, csak most kezdi az üzletet. A NAV oldalán tájékozódtunk, és kiderült, sajnos nem. Mint írták, a rendelet értelmében csak az online pénztárgép 2013. évi beszerzéséhez nyújthatnak támogatást. Azt csak a 2013. március 20. előtt engedélyezett kasszák üzemeltetői igényelhetik, a saját tulajdonú, általuk üzemeltetett pénztárgép cseréjére, esetleg akkor, ha a kassza kötelező alkalmazása alól korábban felmentést kaptak. A megoldás az, ha a vállalkozó beszerez egy korábban engedélyezett kasszát, majd azt cseréli online pénztárgépre, ahhoz ugyanis már jár támogatás.

A kezdő vállalkozásnak az online pénztárgép beszerzéséhez támogatást nem nyújthatnak, miután értelemszerűen nincs a tulajdonában, illetve üzemeltetésében hagyományos pénztárgép, amit le tudna cserélni, illetve korábbi felmentéssel sem rendelkezhet.

Olvasóink arra is kíváncsiak voltak, hogy ha bérlik valakitől a kasszát, akkor a bérlőnek, vagy a tulajdonosnak kell-e igényelnie a PTGREG adatlapon az üzembehelyezési kódot? A NAV válasza szerint a kódot annak kell igényelnie, aki az online pénztárgépet üzemelteti. Ebben az esetben a bérlő üzemelteti, tehát neki kell regisztrációs kódot igényelnie. A gyakorlatban ez úgy kivitelezhető, hogy az üzemeltető (bérlő) a NAV-tól kapott üzembehelyezési kódot átadja az online pénztárgépet megvásárló tulajdonosnak (bérbe adónak), aki annak segítségével üzembe helyezteti a pénztárgépet.