Tarolt és tovább nő az e-kereskedelem

Tarolt és tovább nő az e-kereskedelem
Elégedettek lehetnek a hazai e-kereskedők, az előrejelzések szerint idén is nagyot nőtt az ágazat. Az eNET szerint mintegy 266 milliárd forintos lehetett 2014-ben a teljes piac. A Fekete Péntek-akciók jól teljesítettek – írja a HWSW.hu. Jövőre az EU-s szabályozás változása helyzetbe hozhatja a magyar e-kereskedőket, mert az áfát nem az eladó, hanem a vásárló lakhelye szerint kell érvényesíteni. A fizikai boltok vasárnapi zárva tartása is az online kereskedelem malmára hajthatja a vizet.

 

Egyre nagyobb a magyarországi e-kereskedelem volumene, idén várhatóan eléri a 266 milliárd forintot - írja az eNET piackutató előrejelzése. Ha ez valóra válik, jelentős, 22,5 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi, 2013-as 217 milliárd forinthoz képest. Az eNET idén középtávú előrejelzést is készített, eszerint az online kiskereskedelem újra meredekebb növekedési pályára áll.

Az amerikai Black Friday-akciók itthoni bevezetésével már korábban is próbálkozott pár webshop, azonban idén sikerült valódi áttörést elérni. A megfelelő marketinggel támogatott akciók 2,3-2,7 milliárdos extra forgalmat generáltak az online kereskedőknek.

A piac bővülését a vásárlói szokások átalakulása, az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése és több új szereplő megjelenése is befolyásolta. A logisztikai szolgáltatók innovációi, mint például a csomagautomaták megjelenése a termékátviteli lehetőségek kibővítésével még kényelmesebbé teszik az online vásárlást.

A kutatás ugyan nem említi, de a hazai webshopok számára jövőre hatalmas lökést jelenthet, hogy eltűnik az egyik legkomolyabb versenyhátrányuk, a magas magyarországi áfa, mert életbe lép egy új EU-szabályozás, amely a nemzetközi szállítások esetén a teljesítés helyének a vásárló országát jelöli ki. Ezzel a romániai, szlovákiai, vagy éppen brit webshopok áfa-előnye megszűnik.

Izgalmas kérdés még, milyen hatása lesz az online kereskedelemre a vasárnapi zárva tartás. Ez óriási átalakulásokat hozhat a teljes kiskereskedelmi piacon, nagy kérdés, ez hogyan érinti a webshopok forgalmát.