Tovább dübörögnek a webáruházak

Tovább dübörögnek a webáruházak
A magyarországi webáruházak 77 százalékának nőtt a forgalma tavaly, és csak 4 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről – derült ki a webáruházak fejlesztésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, kilencedik alkalommal elvégzett felméréséből.

 

A 467 online bolt bevonásával végzett felmérés szerint egy tranzakció mértéke átlagosan 23 forint, a régebben piacon lévőknél a vásárlók többet költenek. 100 látogatásra mindössze 1,4 vásárlás esett, a legjobban értékesíthető eszközök a barkácsgépek, a szerszámok, a kozmetikumok és a háztartási eszközök voltak.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 87 százalékánál van erre lehetőség, de 44 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat csak az internetes áruházak 3 százaléka biztosít.

A szállítási módok közül változatlanul a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, de az áruházak 72 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 29 százalékánál lehet átvenni a csomagot MPL Posta Ponton, 19 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A két éve megjelent csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak 47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház-rendszer biztosítja az alapját, 25 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16 százalékuk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.

Mobilra optimalizált webáruházzal 77 százalék rendelkezik. A hazai webáruházak 85 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít a felmérés szerint.