Bejött a vasárnapi benzinkutas árusítás

Legyen szó hétköznapról vagy munkaszüneti napról, az élet nem áll meg, mintha a fogyasztók nem kívánnák teljesen magukra venni a boltzár kényszerét. Úgy tűnik, sikerre vannak ítélve a benzinkutak mellett működő kiskereskedelmi üzletek – derül ki a Termékmix elemzéséből.

 

Az élelmiszer-kiskereskedelem folyamatosan igazodik a piac kihívásaihoz és keresi a nyitási lehetőségeket a vásárlók felé. 2009-ben a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Shell Hungary Zrt. által korábban megkötött megállapodás értelmében a Shell bérbe vette a Tesco 51 magyarországi benzinkútját. A Shell a töltőállomások és ezzel a shopok üzemeltetését is átvette, jelenleg két Tesco Expressz üzlet van, amelyet a Shell nyitott és üzemeltet.

Míg a TESCO a Shell benzinkutaknál működő Expressz üzletekkel szélesítette termékeinek vevőkörét, addig a SPAR termékeivel az OMV kutakon lehet találkozni: 45 OMV töltőállomás shopja a SPAR Express koncepcióval várja a vásárlókat. Az üzletekben az autósok a töltőállomásokon is el tudják intézni a gyors napi bevásárlást, és ott a szupermarketekre jellemző áruválasztékot és árszínvonalat találjanak – magyarázta Nagy Zsolt István, az OMV marketing igazgatója. Ez a lehetőség a környéken lakók számára is előnyös, így sokan mennek vásárolni tankolás nélkül is.

A piachoz igazodva a MOL sem maradt el a fogyasztói igények kielégítésével, 2014-ben új stratégiát dolgozott ki, és megnyitotta első önálló kiskereskedelmi márkaként üzemelő Fresh Corner üzletét. A vállalat új koncepciójának keretében jelenleg tíz Fresh Cornert működtet, öt budapestit, és öt vidékit.