Csak minden második vásárló figyel az élelmiszerek eredetére

Csak minden második vásárló figyel az élelmiszerek eredetére
Élelmiszervásárláskor egyelőre csak minden második ember választását befolyásolja, hogy melyik országból származik az élelmiszer, amit vesz, és közülük is csupán minden harmadik vásárló keresi kifejezetten a hazai termékeket – írja a Trade Magazin.

 

Egy felmérésben arról kérdezték a lakosságot, mennyire tudatosan választanak hazai élelmiszert. A szektor fejlődése (különösen az innovációk és a kapacitásnövelő beruházások) szempontjából elengedhetetlen, hogy a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar olyan stabil vásárlóközönséggel rendelkezzen, amely hosszú távon igényt generál mind a fogyasztások, mind a fejlesztések tekintetében – hívta fel a figyelmet Tresó István, a felmérést megrendelő K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztályvezetője. – A reprezentatív, 500 fő megkérdezésével végzett kutatás eredményei alapján az látható, hogy a fogyasztók 50%-a vásárol tudatosan magyar élelmiszert, míg közel ugyanennyien (46%) vannak azok, akik számára ez nem döntő érv. Szerencsére azok, akik nem tudják, honnan származik az élelmiszer, vagy ritkán vásárolnak célirányosan hazai terméket, kifejezetten kevesen vannak, mindössze a vásárlók 4%-a.