Hasít az online kereskedelem

Hasít az online kereskedelem
Az első félévben csaknem 16 százalékkal bővült a hazai online kiskereskedelmi piac tavalyhoz képest – derül ki egy friss felmérésből. Szakértők szerint ez annak jele, hogy sikerült alkalmazkodni a vasárnapi pihenőnap változásaihoz. A vásárlók közben egyre inkább adnak a boltok megítélésére, amin leginkább a profi közösségi médiás szerepléssel lehet javítani.

Az első félévben 16 százalékot bővült az online kiskereskedelmi piac a tavalyi időszakhoz képest – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből. A hagyományosan gyengébb első negyedév után a második kvadránsban közel harmadával nagyobb forgalmat értek el kereskedők.
Az online kereskedelem szereplői 2015 második negyedévére a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak. Ennek hátterében egyrészt a gyengébb első negyedév utáni jelentős forgalombővülés, másrészt a hagyományos boltok kötelező vasárnapi zárva tartásának első, érezhető hatása áll.
2015 harmadik negyedévét illetően a kereskedők ugyanolyan optimisták, mint a múlt év azonos időszakában. Az erős harmadik negyedévvel kapcsolatos várakozások immár általánosnak mondhatóak, hiszen több szektor számára is a nyár vége és az ősz eleje jelenti a legerősebb időszakot a karácsony mellett.
A webáruházak számára a vásárlókért folytatott verseny sokkal kiélezettebb, mint a hagyományos kiskereskedelemben. A gyors keresési, fizetési és kézbesítési lehetőségek köre szélesedik, megszűnnek a korlátok, éles az árverseny és a külföldi boltok is egyre erősebben hatnak a hazai piacra. Ez mind olyan tényező, ami a webáruházak számára kulcsfontosságú elemmé teszi a megfelelő marketingcsatornák használatát, hiszen a jól összeállított portfólió mára elengedhetetlen a vásárlók eléréséhez. Az online áruházak elsődleges célcsoportját az aktívan internetező/online vásárló csoportok jelentik, így nem meglepő, hogy az általuk alkalmazott marketingeszközök is leginkább az online csatornák közül kerülnek ki.
A marketingeszközök tekintetében a webáruházak számára még mindig az ár-összehasonlító oldalak a legfontosabbak, mert a legtöbb online vásárló felkeresi ezeket a vásárlás valamely fázisában.