Javult a kasszahelyzet az online átállás miatt

Nyugvópontra jutott a kasszapiac az online átállás után. A pénztárgépek általános műszaki helyzete javult, hiszen a törvényi előírások miatt sokan új, még garanciális készüléket szereztek be. Az egyik legjelentősebb kasszamegoldás-szállító Laurel cégcsoport tapasztalatai szerint a panaszok, hibajelzések száma nem haladja meg az online bekötés előtt jellemző volument, sőt valamelyest csökkent is.

 

Stabilan működnek az online kasszák, a rendszer kinőtte a gyerekbetegségeit. Ma már a beérkező hibajelentések száma valamivel kevesebb, mint a NAV-bekötés előtt volt – mondja Bessenyei István, a Laurel cégcsoport tulajdonos-ügyvezetője.

A társaság állandó ügyeletet tart fenn az ügyfelek technikai támogatására. Az átállás után előforduló problémák már nem jellemzőek, amennyiben szoftveres gond volt, azt sok esetben táveléréssel sikerült megoldani, szükség esetén rövid időn belül kiszállt a szerviz. Összességében jót tett a kasszaállománynak az online átállás, hiszen sokan elavult gépek helyett vásároltak új készüléket, hogy eleget tegyenek a rendelet előírásainak.

A Laurelnél vannak olyan ügyfelek, akik az általános kasszamegoldást választották, de olyanok is, akiknek egyedi rendszerek készültek. Utóbbiaknál a megrendelőn is múlik, hogy egy-egy problémát, módosítást rögtön jelez, vagy inkább kivár, összegyűjti az egyéb fejlesztési, javítási igényeket, és később kéri a javítást.

A kasszák bekötéséről szóló rendelet liberalizálta a szervizek, műszerészek tevékenységét. A tapasztalatok szerint ez nem feltétlenül hatott jól a szakmai munka minőségére – tette hozzá az ügyvezető-tulajdonos.