Nőtt a Praktiker forgalma

Több mint 7 milliárd forinttal növelte forgalmát 2015-ben a magyarországi Praktiker, amely az elmúlt esztendőben 32,5 milliárd forintos árbevételt ért el. A cég évértékelőjén elhangzott: további növekedést és új üzletek nyitását tervezi a több mint 1200 munkavállalót foglalkoztató barkácsáruház-lánc.

 

A recesszió ingatlanpiacra gyakorolt negatív hatása miatt drasztikusan visszaesett az építkezési és felújítási kedv. Ez a trend azonban tavaly megfordult, különösen az építőanyagok tekintetében látható erősödés. A vásárlók száma is jelentősen növekedett. Az egy évig tartó, vasárnapi boltzár miatt a pénteki, szombati és hétfői napok erősödtek meg – értékelt Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója.

Jól látszik, hogy az ingatlanpiacon megnőtt az érdeklődés az új építésű és használt lakások iránt. Ebből következően a csempe, szaniter értékesítése átlagon felüli, de hagyományosan erős volt a bútor, építőanyag, világítástechnikai és lakberendezési cikkek, valamint a szabadidős nyári termékek forgalma is.

A cég egyébként munkaerőhiánnyal küzd, különösen az áruházi pozíciókban. A barkácslánc ezért már évek óta együttműködik középfokú oktatási intézményekkel, a diákok tanulmányaik befejezése után a cég munkatársaivá válhatnak.