Százmillió mobilfizetéses tranzakció

Elérte a százmilliomodik tranzakciót a Cellum egy évtizede elindított mobilfizetési szolgáltatása. A statisztikákból kiderül, hogy a parkolás és az autópálya matricák vásárlása mellett a lottó a felhasználók kedvence, de az italautomatáknál is népszerű a cég készpénzmentes fizetési megoldása.

 

A Cellum 2006-ban indította el hazánk első, országosan elérhető mobilfizetési szolgáltatását. Az azóta eltelt időben jelentősen megváltozott a mobilfizetés piaca, egyre több kereskedő és bank is igyekszik beépíteni szolgáltatásai közé a legmodernebb fizetési metódust. A legelső ilyen megoldás a parkolási díj fizetése volt, amely sok bosszúságtól és időveszteségtől óvta meg a felhasználókat.

A parkolás mellett egyebek között az autópálya-matrica vásárlásához is gyakran használják a fejlesztést, a tranzakciók mintegy negyedét ez a kategória adja. További kedvenc a lottószelvény vásárlása, amely 2015-ben már 5,6 millió sikeres tranzakciót jelentett.

– A Cellum csoport tíz éve indította mobilfizetési szolgáltatásait, külföldön pedig öt éve debütáltunk. Az a célunk, hogy a pénztárca minden egyes rekeszét biztonságosan átköltöztessük a mobiltelefonra, kezdve a bankkártyától a pontgyűjtőkön és igazolványokon át a banki szolgáltatásokig – mondta Kóka János elnök-vezérigazgató.

A cég rendszerét 4 országban több mint 1000 kereskedő használja, segítségével többek között fizethetünk bolti és online vásárlásainkért, italautomatából vásárolhatunk, közüzemi számlákat fizethetünk be, feltölthetjük a telefonkártyánkat, adományozhatunk, digitális tartalmakat, ajándékutalványokat és mozijegyet vehetünk.