MZ/X, hol a babkonzerv?

MZ/X, hol a babkonzerv?
Új dimenzióba került a vásárlók tájékoztatása, miután bemutatták Peppert, a bolti robotot. Az android ismeri a bolt teljes árukészletét. A robot a vevők köszöntésén kívül alkalmas arra, hogy tájékoztassa őket, mit, hol találnak az üzletben. Ravasz szenzorai vizsgálják az ügyfelek arckifejezését, így tudja, elégedettek-e?

 

Pepper, a humanoid robot idén június 20-án lépett piacra. Japán után már Franciaországban is munkába állt. A masinát az Aldebaran Robotics és a SoftBank Mobile hozta létre. Pepper a boltokban üdvözli a vásárlókat, majd az áruk kiválasztásában is nagy segítségükre válhat. Képes eligazítani az ügyfeleket a terjedelmes üzletekben és odavezetni őket a számukra ideális termékekhez. 

A robot a bolt teljes választékát és az összes szolgáltatását képes megismertetni a vevőkkel, interaktív animációk és bemutatók segítségével. Franciaország Claye-Souilly régiójában a robotot már számos Carrefour üzletben hadrendbe állították.

Amellett, hogy a humanoidok a fogyasztóknak segítenek kiválasztani az optimális terméket, különböző recepteket és borokat is javasolnak a vevők számára. A modellek egyik specialitása, hogy képesek beazonosítani az ügyfelek arcmimikája mögött megbúvó érzelmeket. Ha például az igényeknek megfelelő receptet, vagy árut kínál a vevőknek, a fogyasztók nagy valószínűséggel elmosolyodnak. Ami még fontosabb, így nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni az üzletbe.

A gép megvásárlásához előzetesen 1500 eurót kell fizetni, majd három évig havonta 200 eurót. Az elégedett fogyasztók miatt várható haszon eredményeképpen a Pepper ára akár többszörösen is megtérülhet.