Ők lettek Az Év Boltja 2017 verseny győztesei

Ők lettek Az Év Boltja 2017 verseny győztesei
Az idén 25 éves Élelmiszer magazin az FMCG TOP 2017 – A növekedés rakétái című kétnapos konferenciáján hirdette ki Az Év Boltja 2017 címeket. 

Az elbírálás főbb szempontjai voltak:
• Vevőbarátság (árukihelyezés, fogyasztói tájékoztatás, alkalmazkodás a vevők elvárásához, árukínálat, átlátható termékelhelyezés, világítás)
• A vásárlói tér funkcionalitása, használhatósága
• Fenntarthatóság, környezetbarát megoldások
• Az üzlet esztétikai kialakítása
• A külső, illetve belső dekorációk kreativitása
• Az üzlet kialakítása és márkájának, arculatának egysége, harmóniája
• Egyéb kimagasló megoldások, szolgáltatások, egyedi ötletek

Kategória-győztesek és a különdíjasok:

„Sarki” bolt – Független bolt

Talpalatnyi Montmartre Újlipótváros szívében

Pályázó: Sarki Fűszeres

A Sarki Fűszeres Újlipótváros szívében áll, a Pozsonyi út és a Victor Hugo utca sarkán immár nyolcadik éve. Közkedvelt pesti hely a delikát alapanyagokat kedvelő és a ráérősen kávézós-sütizős, beszélgetős élményt kereső vendégek körében.


Kisbolt – Független kisbolt

Magyar. Bio. Gourmet.(gurmé)

Pályázó: Hecserli Café

Gourmet termékeket kínálnak, céljuk, hogy minél több magyar kézműves termék jelenjen meg folyamatosan bővülő, változó kínálatukban. Helyben sütött pékáruk és kávékülönlegességek, valamint kozmetikai termékek is megtalálhatóak polcaikon.


Kisbolt – Kereskedelmi lánchoz tartozó kisbolt

Coop üzlet – egy közösségi tér Mogyoród szívében

Pályázó: Gödöllő Coop Zrt. 29. Szupermarket

Az üzlet Mogyoród központi, kisvárosi hangulatú részén, a Mázsa téren helyezkedik el. A bolt a COOP üzletlánc tipológiája szerint Szupermarket 1. kategóriába sorolt, élelmiszereket és napi fogyasztási cikkeket forgalmazó egység, amely kiemelkedő áruválasztékkal, több mint 7000 cikkelemes árukínálattal áll a vásárlók rendelkezésére.

A Szupermarket kategóriában éles verseny alakult ki, így a zsűri – hosszas tanakodás után – úgy döntött, hogy két üzletet is az év szupermarketje díjjal ismer el.

Szupermarket

Buda Gourmet Market

Pályázó: Buda Gourmet Bistro & Market By Príma

A Buda Gourmet by Príma nevet viselő komplexum megalkotásánál az volt a cél, hogy Buda központi részén egy olyan áruházat hozzanak létre, ahol az ínyencek minden különleges élelmiszer-alapanyagot megtalálhatnak a kínálatban, és az azokból készült ételeket helyben meg is kóstolhatják.


Szemléletformálás a Balatonon

Pályázó: Fék Príma

A megépítéskor már érezték, hogy egy hagyományos élelmiszerüzlet nem lesz versenyképes a telített piacon, ezért valami különlegessel kell előrukkolniuk. Ezért úgy döntöttek, hogy teljes mellszélességgel a helyi termékek népszerűsítése mellé állnak. Felvették a kapcsolatot a helyi LEADER közösséggel, hogy minél több termelő áruját tudják polcaikon kínálni.


Nagyméretű Szupermarket

Príma Corvin Plaza

Pályázó: Príma Corvin Plaza

Elegáns, egyedi belsőépítészeti megoldásokkal kialakított, 2500 m2 területű Príma Szupermarket, a Príma magyar élelmiszerlánc egyik legmodernebb, legszebb üzlete, amely a Corvin Plazában található. A megszokott széles áruválaszték mellett, az ínyencek igényeit is kielégítő, gazdagabb kínálattal várják vásárlókat: Vinotéka, helyben működő pékség, önkiszolgáló grill és salátabár, halas pult, tengeri és édesvízi halakkal, kávésarok és szendvicsbár, állandó akciókkal.


Hipermarket

Modern bevásárlás extra kényelmi és környezettudatos szolgáltatásokkal

Pályázó: INTERSPAR Érd

Az érdi INTERSPAR a vállalat legújabb, hazai és nemzetközi szakemberek által gondosan megtervezett, minőségi anyagokra, és energiatakarékos megoldásokra épülő koncepciót követ: a letisztult, innovatív környezetben egymástól jól elkülöníthetően találkozhatnak a vásárlók az egyes termékcsoportokkal. Fontos új szolgáltatás a parkolóban létesített elektromosautó-töltő állomás. Az áruház előterében kialakított töltőponton a vásárlók fel tudják tölteni mobiltelefonjaikat is. A SPAR to Go étteremben pedig friss, minőségi alapanyagokból készült grilltermékek, szendvicsek, salátafélék és egyéb helyben készült ételek fogyaszthatók, vihetők haza. Az áruház területén ingyenes WI-FI is elérhető.


Diszkont

A legkörnyezetbarátabb LIDL Üzlet

Pályázó: 338-as számú Hungária körúti üzlet

A 2016 októberében nyitott Hungária körúti Lidl épületet a legkorszerűbb környezetvédelmi szempontokat figyelembe véve tervezték meg. Ezeknek a megoldásoknak nagy része „láthatatlan”, az épület szerkezetébe, szellőző-hűtő-fűtő-rendszerébe rejtettek: a raktár fölött, a tetőn és a csőrendszerekben található Hungária körúti üzlet erénye.


Drogéria

A drogéria, ahol a letisztult dizájn kiemeli a trendi árukínálatot

Pályázó: Rossmann üzlet a Mammut II. Bevásárlóközpontban

A Rossmann Magyarország történetében először született olyan koncepció, amely merőben eltér a megszokott, egységes megjelenéstől. Nem az eddig ismert és használt eszközöket fejlesztették, hanem – a tradíciókra építve – egy új irányt határoztak meg Magyarországon. A Mammut II. földszintjén, a Lövőház utcai ki-bejárat mellett található az üzlet, mely első ránézésre egységes, minimál jellegű, kissé futurisztikus belvilágot rejt.


Szakboltok – Pékség

Félegyházi Pékség – Piknikség

Pályázó: Piknikség Kecskemét

Ahogy neve is mutatja, ez nem csak egy pékség. Az üzlet hangulata, elhelyezkedése a városban, de legfőképpen a helyben fogyasztás lehetősége és minősége a város egy kiemelkedő reggeli és napközbeni találkozópontjává tette a Piknikséget, ahová diákok, üzletemberek, turisták, de nyugdíjas barátnők is szívesen ülnek be kávézni, olvasni, beszélgetni


Szakboltok – Bor- és pálinkaszaküzlet

Veritas Dohány Borszaküzlet Bemutatása

Pályázó: Veritas Dohány

A belváros kellős közepén, a bulinegyedben helyezkedik el Magyarország egyik piacvezető és egyben nagy múltú, 21 éve működő borkereskedésének, az In Vino Veritas Borkereskedésnek a Dohány utcai üzlete, amely a minőségi borok forgalmazását és széles körű megismertetését tűzte ki a zászlajára. Ha belépünk az üzletbe nem csupán olyan érzésünk van, hogy egy „szimpla” borkereskedésbe léptünk be, hanem sokkal inkább hihetjük azt, hogy egy galériába oltott műkereskedésben vagyunk, ahol mellesleg – a szecessziós szekrények polcain, a vitrinekben, az impozáns festmények alatt – borok is láthatók.


Szakboltok – Édességbolt

Édes Élmény Szentendrén – Bővített kiadás

Pályázó: Édeni Édességek

A szaküzlet 14 évvel ezelőtt nyitott és az akkor kimunkált gondolatok és üzletfilozófia mentén sikerült megvalósítani és tartani, amit megálmodtak: egy olyan helyet, ahol erős, egymással harmonizáló szituációs hatások működnek (szagok, hangok, látvány, humán környezet), ahol sokszínű, kiszámítható, de mindig frissülő prémium választékkal, odafigyeléssel, hozzáértéssel találkoznak a szentendreiek. Amit végre sajátjuknak éreznek és örömmel térnek vissza rendszeres törzsvevőkként.


Szakboltok – Delikátesz üzlet

Minőségi Ízélmény, avagy Delizia Gourmet & more

Pályázó: Delizia Gourmet & More

A budapesti üzletbe elsősorban olyan élelmiszereket válogatnak össze, melyek Európa legjobb biogazdaságaiból és nagy múltú manufaktúráiból származnak, ezáltal pedig nemcsak kifogástalan minőségűek, de garantáltan mentesek minden káros és mesterséges anyagtól is. A kínálat egy részét az alapvető élelmiszerek képezik, vagyis pék- és húsáruk, tejtermékek és más, napi fogyasztási cikkek.


Szakboltok – Delikátesz üzlet + Az Év Boltja 2017 Nébih különdíj

Csodák pedig vannak…

Pályázó: Csodaszertár – a 21. századi szatócsbolt

Üzletük egyedi koncepciója: szatócsbolt – régi vegyes kereskedés hangulata, kimérős árusítás – a 21. századra hangolva, illetve helyben fogyasztás is lehetséges: kávé, tea, házi szörpök, egészséges péksütemények. Termékeik elsősorban helyi termelők portékái, melyeket jó szívvel tudják ajánlani, mivel mindet használják a saját háztartásunkban, folyamatosan kóstoltatnak is. Szorgalmazzák a tudatos vásárlást, a csomagolás - és hulladéktermelés-mentes háztartás kialakítását, az élelmiszer felesleg megelőzését, hogy mindenki csak annyit vásároljon, amennyire szüksége van.


Szakboltok – Bio- és reformbolt

Harapj a vidékbe!

Pályázó: Farmbistro

A FARMBISTRO és a mögötte álló HÁZIKÓ élelmiszerüzem csapata a valódi ízekben hisz, a helyi, szezonális alapanyagokban, a jó minőségű, egészséges élelmiszerekben. Hisznek abban, hogy létezik átláthatóság és lekövethetőség az élelmiszerláncban. És hisznek a gazdákban: abban, hogy a vidék képes fenntartható módon, magas színvonalon ellátni önmagát és a városokat. Az összes zamatos alapanyagot közvetlenül a termelőktől szerzik be és maguk készítik elő gondosan; így friss, adalékanyag-mentes, finom élelmiszereket és italokat kínálva a vásárlóinkkal együtt fejlesztik a vidéket.


Szakboltok – Egyéb szakboltok

Innováció és fejlődés

Pályázó: WhiskyShop

A WhiskyShop Budapesten, a belváros szívében, könnyen elérhető helyen található, a Veres Pálné 7. szám alatt. Az üzlet nagy erénye, hogy a Whisky Shoppal szinte „egy légtérben” működik a GoodSpirit Whisky & Cocktail Bar. Így a vásárlók és az ügyfelek nemcsak megvásárolhatják, hanem a bárban kulturált környezetben meg is kóstolhatják a prémium italokat. A Whisky Shop egy különteremmel is rendelkezik, ahol a 21. századi technológiai vívmányokat kihasználva, projektoros oktatási anyaggal „megspékelt” egyedi kóstolókat tartanak. A WhiskyShop Magyarország legszélesebb whiskykínálatával rendelkezik, ahol jól képzett szakemberek segítik a vásárlók eligazodását a párlatok világában.


Az Év Boltja 2017 Élelmiszer szaklap friss áru különdíj 1.

Szega Market

Pályázó: Szega Market

A SZEGA Market 1994-ben a második kerület szívében lévő Budagyöngye bevásárlóközpont –1-es szintjén nyitott meg. Működését akkor 10 négyzetméteren kezdte, ám folyamatosan fejlődve napjainkban közel 500 négyzetméteres területen tevékenykedik. Céljuk Magyarország, Európa és a világ országaiból származó, történelmi hagyományokkal rendelkező élelmiszerek népszerűsítése, értékesítése. Az üzletben megtalálhatók azon országok büszkeségei, melyek eredetvédettek, akár több száz éves hagyománnyal és gyártástechnológiával rendelkeznek.


Az Év Boltja 2017 Élelmiszer szaklap friss áru különdíj 2.

Lidl. Garancia a Frissességre

Pályázó: 109-es számú, Margó Tivadar utcai Lidl

A Lidl egyik legfontosabb küldetése, hogy mindig friss termékek kerüljenek az áruházak polcaira, ami a magyar beszállítóknak és a professzionális logisztikai megoldásoknak köszönhetően nap mint nap megvalósul. Mindenkori termékkínálatuk jelenleg több mint 1800 féle állandó cikkből áll. Büszkék rá, hogy ennek közel 30%-át friss termékeik teszik ki, így a Lidlben vásárolni olyan, mintha az ember a termelői piacról válogatna. Az éjszakai szállításnak köszönhetően a zöldségek és gyümölcsök a lehető legrövidebb idő alatt érkeznek a polcokra, így üdén és zamatosan várják a vásárlókat.


A kategóriáját a legjobban megújító innovatív Élelmiszer különdíj

BENU Gyógyszertár, Budapest, Sugár

Pályázó: BENU Gyógyszertár Budapest Sugár

A gyógyszertár egyik legfontosabb, hagyományos feladata, hogy a receptre felírt készítményekkel hiánytalanul ki tudja szolgálni a betegeket. Ugyanakkor egyre többen térnek be hozzájuk, mert az egészség megőrzésében hatékony termékek bőséges kínálata sorakozik a polcaikon, gyógyszertárként pedig szakértő segítséget tudnak nyújtani a választáshoz. A vásárlók kezükbe vehetik, megvizsgálhatják és összehasonlíthatják a termékeket, a sor feltartása nélkül. A Sugár gyógyszertár BENU koncepció szerinti arculatát 2012-ben nyerte el. A BENU Gyógyszertárak közül az egyik legnagyobb officinai térrel rendelkező patika, amely lehetővé teszi az innovatív megoldások további bővítését.


Magyar Franchise Szövetség Különdíj

A megújult jászberényi Coop Szupermarket

Pályázó: 3018 Coop Szupermarket

Koncepciójuk része, hogy a vásárlók egy modern, komfortos, fiatalos, minden igényt kielégítő boltba térhessenek be, ahol nem csak az alapélelmiszereket, hanem a prémium kategóriás termékeket is megvásárolhatják. Üzletfilozófiájuk fókuszában a frissáru, kiemelten a hús, zöldség, pékáru szerepel. Kibővített látványpékség, funkcionális élelmiszerek – laktóz-, gluténmentes, bio-, prémium kategóriás termékek –, és Jászberényben egyedülálló módon halpult várja a vásárlókat friss tengeri és édesvízi halakkal, tenger gyümölcseivel. A szupermarkethez kapcsolódik egy kávézó, ami reggelit, könnyű ebédet, frissen facsart gyümölcsleveket, kávékülönlegességeket kínál.


Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége Dizájn Különdíj

Stílus és elegancia Ékszerbe öltözve

Pályázó: Moni’s Jewelry Premium Brand Store

Az Andrássy úttól néhány lépésre, a város új főutcáján nyílt meg a Moni’s Jewelry legújabb üzlete, a Moni's Jewelry Premium Brand Store. Üzletükben olyan miliőt szerettek volna megteremteni, ahol a gyémántköves, a valódi- és drágaköves ékszereket a hozzájuk méltó környezetben tudják bemutatni, valamint, ahol szakértő kollégáik segítségével minden hölgy kiválaszthatja a szívéhez legközelebb álló kollekciót. Termékeiknél az egyedi és innovatív design mellett aprólékos odafigyeléssel ügyelnek a részletekre és a kiváló minőségre. Ezek adják ugyanis a márka esszenciáját, a stílus és az elegancia jelképét.


Az Év Boltja 2017 közönségszavazás győztese

A 27-es dm üzlet

Pályázó: a 27-es dm üzlet

Az üzlet 21 éve nyitott és 2016-ban nem csak a dm üzlet, hanem az annak helyet adó Szliven Áruház is felújításra, modernizálásra került. A 27-es dm számára fontos, hogy a vásárlókkal közvetlen kapcsolatot alakítsanak ki. Szívesen teremtenek rá alkalmat, hogy különlegessé tegyék a vásárlást, az üzletben eltöltött időt, pl. közös karácsonyi fadíszítéssel az ovisokkal, húsvéti gyerekprogramokkal, dm Bio termékek kóstolásával, vagy a nyári kánikulában jegesteával kedveskednek a vásárlóknak, halloween partyt rendeztek és decemberben a Mikulás várta a gyerekeket.


Az Év Boltja 2017 verseny szakmai zsűrije a következő szaktekintélyekből állt:

• A zsűri elnöke: Tóth András, a Magyar Franchise Szövetség elnöke

• Ács Dóra, az Élelmiszer Szaklap főszerkesztője

• Bokor Rita, független tanácsadó

• Dörnyei Otília, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója

• Dr. Barna Sarolta, a NÉBIH Élelmiszerbiztonsági Kockázatkezelési Igazgatóságának vezetője

• Gyalay-Korpos Gyula, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének elnöke

• Gyarmati Petra, a Tobacco Magazin főszerkesztője

• Lengyel Antal, a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesületének elnöke

• Murányi László, kereskedelmi szakértő

• Szabó Károly, a Kaméleon Reklám ügyvezető igazgatója és

• Szigeti Péter, a PPH Media tartalomfejlesztési vezetője