Küszöbön a kiskorúak energiaital-vásárlási tilalma idehaza

Minden olyan termék, amelynek koffeintartalma meghaladja a 15mg/100ml mennyiséget, energiaitalnak minősül, így árusítását két KDNP-s politikus javaslata szerint be kellene tiltani a 18 évesnél fiatalabbak számára – írja a 24.hu cikkére hivatkozva a Pénzcentrum portál. A képviselők a közelmúltban nyújtották be az erről szóló törvényjavaslatot, erre reagálva pedig a Magyar Energiaital Szövetség arról beszélt: ha a koffein- és a cukortartalmat nézzük, akkor a kólával szemben is fel kellene lépni, éppen ezért az indítványt diszkriminatívnak tartják.

Orosz diszkontlánc nyitna üzleteket Magyarországon

A MERE három év alatt 200 üzletet szeretne nyitni, és 700 millió eurós forgalmat akar elérni – írta meg egy, a birtokába került e-mail alapján a Haszon.hu portál. Értesüléseik szerint a vállalat jelenleg a piac felmérésével és a beszállítói partnerek felkutatásával foglalatoskodik.

A magyarok szeretik legjobban a csomagautomatákat a régióban

A közép-európai vásárlók egyértelműen preferálják a kifejezetten gyors házhoz szállítást – leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlásnál valami kimaradt. A magyarok a többiekhez képest kevesebbet áldoznának erre, és míg kétharmaduk házhoz kéri a rendelését, a csomagautomaták így is nálunk a legnépszerűbbek. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO friss, reprezentatív kutatásából, amely 4 ország rendelési szokásait hasonlította össze, és amelynek eredményeit az IOT Magazin is publikálta.

A magyarok kétharmada kénytelen spórolni az élelmiszereken

Az európai fogyasztók nagy része magabiztos a pénzügyi helyzetét illetően, azonban sokaknak, különösen a fiatalabbaknak nehézséget okoz a megtakarítás és a havi költségek nyomon követése. A magyar fogyasztók az európai átlag felett kényszerülnek olcsóbb élelmiszerüzletekben, vagy olcsóbb helyettesítő termékeket vásárolni, valamint mellékállást vagy jobban fizető állást keresni annak érdekében, hogy növeljék bevételüket – derül ki az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési Felméréséből, amelynek eredményeit a Store Insider portál is közölte.