A magyarok többsége vadászik az akciókra

A magyarok többsége vadászik az akciókra
Havonta egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást, a szűkös anyagi lehetőségek miatt előre megtervezi beszerzéseit, 3-4 különböző üzletbe jár és aktívan keresi az akciókat – ezek a fő jellemzői az átlagos magyar fogyasztónak. A vevőket leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC.

A Nielsen „Vásárlói Trendek” kutatása szerint a magyar vevők nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös büdzsé miatt a fogyasztók 94 százaléka tervezi meg előre az étel beszerzését és 45 százalék csak egy hónapban egyszer tart élelmiszer-nagybevásárlást. Bár 23 százalékra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31 százalékos szinttől – jellemezte a magyar vásárlói szokásokat Manfred Litschka, a TCC regionális értékesítési igazgatója.

A vásárlók kétharmada tisztában van a termékek áraival, amit általában vásárol és az árak változásait is észleli. A magyarok átlagosan 3-4 különböző üzletben intézik a bevásárlást, a boltjukhoz hűséges vásárlók aránya pedig továbbra is alacsony (9 százalék). A vonzó promóciók nagyon fontosak a vásárlók számára, 29 százalékuk hajlandó boltot váltani miattuk, és további 28% – bár ritkán vált üzletet – kedvenc boltjában aktívan keresi az akciókat.

A TCC magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható, jó akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést. A cég hazánkban megvalósított hűségprogramjait követő felmérések szerint az eladások 7 százalékkal is növelhetőek a gyakoribbá váló vásárlásoknak és a magasabb vásárlói költéseknek köszönhetően. Még fontosabb és hosszabb távú hatással jár, hogy a programok közel 20 százalékkal is képesek növelni a vásárlók érzelmi elköteleződését és tizedével azok arányát is, akik ismerőseiknek ajánlják a boltot.

Az egyre tudatosabbá és igényesebbé váló vásárlók mindig valami újra vágynak. Hűségprogramjaink ezekre az igényekre adnak válaszokat azzal, hogy a fogyasztókat megajándékozzák és növelik a vásárlás élményét.

A vásárlói programok sikerének kulcsa a vevő számára is vonzó, jó ajánlat. A magyar vásárlók körében az ingyenes ajándékokat kínáló hűségprogramok népszerűbbek, mint a pontgyűjtő akciók, amelyekben a jutalomhoz egy kiegészítő összeg fejében lehet hozzájutni. Utóbbi programok termékeit gyakran drágának tartják és érzelmileg is kevésbé befolyásolja őket, mivel nem érzik úgy, hogy a kiskereskedő megjutalmazná őket - mondta el Manfred Litschka, a TCC regionális értékesítési igazgatója.