Égetően fontos témák a Laurel Retail konferencián

Égetően fontos témák a Laurel Retail konferencián
Ahogy az a kiskereskedelmi szektorban már hagyomány, évről évre megrendezik a Laurel Retail Konferenciát, amelynek előadásain, kerekasztal-beszélgetésein a résztvevők a szektort érintő aktuális kérdésekre kaphatnak választ. Nem véletlen, hogy a szervezők ezúttal őszi időpontot választottak, hiszen nyáron mindenkit az utóbbi idők egyik legnagyobb kihívása, a kasszacsere kötött le. Idén Kecskemét lesz a helyszín.

Immár ötödik alkalommal rendezik meg a Laurel Retail Konferenciát, amely az elmúlt években a szektor egyik legrangosabb rendezvényévé vált. Mint ismert, tavaly áprilisban ezen az eseményen mutatták be hazánk első, működő online pénztárgépét is.

Az idei, november 12-13-án megrendezett konferencia súlyponti kérdései a kiskereskedelmet érintő rendeletek lesznek, mint például a nemzeti alkoholstratégia, az internetadó hatásai az értékesítésre, a kereskedelmi rendszerek alkalmazása a kisebb boltokban. A meghívott előadók szakterületeiken átfogó elemzéseket, prognózisokat adnak a szektor és szereplőinek jövőjére. Olyan fontos kérdésekről lesz szó, mint hogyan lehet növelni a vásárlói kosár méretét a kereskedelmi egységekben, illetve arról is, hogyan teremtenek hozzáadott értéket az üzleti intelligencia rendszerek.

A rendezvényen bemutatkoznak a legújabb kereskedelmi-informatikai fejlesztések, valamint előadásokat hallhatnak a résztvevők arról, miért hasznos a felhő a kiskereskedők számára. A konferencián kerekasztal beszélgetést is tartanak, amelyen például az élelmiszerek jelölésének változásai és az ezzel járó teendők, valamint a reklámadó és az internetadó lesz a téma. Várhatóan a NAV képviselője beszámol az online pénztárgépek eddigi működésének, ellenőrzésének hatósági tapasztalatairól.

A konferencián Alföldi Róbert színész-rendező a kultúra és az informatikai robbanás összefüggéseiről, valamint a tudatos vásárlás fontosságáról beszélget. Nógrádi György, a legismertebb hazai biztonságpolitikai szakértő előadásában arról értekezik, hogy a nemzetközi politikai és gazdasági változások hogyan befolyásolhatják a magyar kereskedelem, és az egész gazdaság kilátásait.

A Google munkatársa betekintést enged abba, milyenek lesznek a fogyasztók 10 év múlva. Bíró Pál szerint egy forradalom kellős közepén vagyunk. Tíz éven belül a bolygón szinte mindenki kapcsolódni fog a világhálóhoz és a világ összes információjához. Ez teljesen megváltoztatja azt, ahogy az emberek tanulnak, élnek, vásárolnak. A fogyasztó sokkal türelmetlenebb és gyorsabb, sokkal jobban informált és sokkal nagyobbak az elvárásai, mint korábban, ami a kereskedelmet is egy teljesen új felfogásra, modellre kényszeríti.

A fogyasztói trendek területén hosszabb, 5-10 éves időperspektívában kell tervezni a cégeknek − figyelmeztet Kozák Ákos, a GFK Piackutató ügyvezető igazgatója. A demográfiai trendek, de általában a társadalmi mozgalmak olyan jelentősen befolyásolják a jövő fogyasztóját, hogy még a rövid- vagy középtávú szemléletet is ehhez kell igazítanunk. Kozák Ákos előadásában a fogyasztás jövőjét, avagy a jövő fogyasztóját vázolja fel, érintve a hazai és nemzetközi gazdasági környezetet is.

Nemcsak informatikai, hanem pszichológiai fejlődésre is szükség van. Dr. Fülöp Márta előadása arra készíti fel a résztvevőket, hogyan maradjanak motiváltak erősen versengő környezetben, és alakítsák a fenyegetést kihívássá.

Bővebb információ: www.retailkonferencia.hu