Kasszabiztonság és okos kereskedelem

Kasszabiztonság és okos kereskedelem
A hatékony biztonságtechnika nem költség, hanem befektetés, azok közül is a gyorsan megtérülő fajta, mert a veszteségek csökkentésével javítja a vállalat eredményességét, megelőzi a visszaéléseket és gyorsan felderíthetővé teszi a veszteségek forrását – mutatott rá Bene Krisztián (képünkön), a Justice Security kereskedelmi vezetője a Laurel Retail Konferencián tartott előadásában. Felmérések szerint az ismeretlen eredetű készlethiányok csak tavaly és itthon 100 milliárdos nagyságrendű kárt okoztak.

 

Az ismeretlen eredetű leltárhiányok kezelésének fontosságát mutatja, hogy egy felmérés szerint 2013-ban százmilliárd forintos veszteséget szenvedtek el így a hazai kereskedők. Ennek mintegy 60 százaléka belső hibákra, visszaélésekre, gondatlanságra volt visszavezethető. A károk egy jelentős része a kasszazónában keletkezik.

A probléma egyik lehetséges megoldásként Bene Krisztián bemutatta a Justice Security kasszafelügyeleti rendszerét, a POSeidon Control System-et, ami meghatározó része kimondottan kereskedelmi vállalkozások számára kidolgozott, komplex megoldásuknak. A pénztárak fölé szerelt, kamerákat használó rendszer az eddigi tapasztalatok szerint jelentős megtakarítást hozhat felhasználóinak.

Szintén a Laurel Konferencián Urbán Zoltán, a Microsoft Magyarország munkatársa napjaink egyértelmű informatikai trendjeiről beszélt, amelyek között a felhőalapú rendszerek terjednek a leggyorsabban. Ezek nem csak olcsó, könnyen skálázható eszközt adnak a felhasználók kezébe, de az elvárt biztonságot is garantálják. A szakember előadásában elmondta, hogy egy felhőalapú rendszer bevezetése mind a kiszámítható, mind az előre nem kalkulálható csúcsterhelésekkel szembesülő vállalatok számára komoly segítséget jelenthet. Emellett rugalmassága lehetővé teszi, hogy olyan időszakokra, amikor nem használják az adott infrastruktúrát, ne kelljen érte fizetni.

Kis Ervin Egon a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) elnöke előadásában kijelentette; az offline és online kereskedelem szorosan összefonódik egymással, a jövő vevője már nem tudja pontosan, hogy melyiket használja, egyszerűen csak vásárol – mondta el az előttünk álló változások kapcsán. Előadásában rámutatott, hogy a piac már most is mindinkább a smart, vagyis okos kereskedelem felé halad, amelyben egyre intenzívebben használják ki a vállalkozások az okostelefonokban rejlő lehetőségeket.

Az igazi smart commerce lehetővé teszi, hogy a fogyasztónak az igény keletkezésétől a vásárlásig ne kelljen tennie szinte semmit. Ez egyébként nem fantasztikum, már most is létezik olyan ilyen megoldás. Kis Ervin Egon példaként egy brazil pelenkamárka szenzorra és okostelefonos alkalmazásra épülő rendszerét mutatta be, ami nem csak arra figyelmezteti a felhasználót, hogy megnőtt a pelenka nedvességtartalma, hanem arra is, ha kifogyóban van a készlet és lehetőséget kínál az új adag megrendelésére.