Keddtől csak érvényes megrendeléssel úszható meg a bírság

Október 1-től valamennyi pénztárgépcserére kötelezett kisvállalkozónak rendelkeznie kell a forgalmazó által visszaigazolt szerződéssel a pénztárgép beszerzésére − hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Az MTI-hez eljuttatott közleményében a megrendelés leadásakor fokozott körültekintést javasol a tárca a visszaélések miatt.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a feltételek teljesítésének igazolására olyan szerződést, vagy visszaigazolt megrendelést fogad el, amelyben teljesítési határidő szerepel az online pénztárgép leszállítására vagy beüzemelésére. A közlemény szerint a NAV a szerződésben vagy a visszaigazolt megrendelésben meghatározott időpontig tekinti igazoltnak azokat a feltételeket, amelyek mellett üzemeltethető a hagyományos, elektronikus naplóval nem rendelkező pénztárgép. A hatályos jogszabályok szerint az állami támogatás érvényesítésének feltétele, hogy az online pénztárgépet 2013. december 31-ig üzembe helyezzék.

Pankucsi Zoltán, a nemzetgazdasági tárca helyettes államtitkára jelezte: egyre több kereskedőnél tapasztalják, hogy olyan pénztárgépet kínál, amelynek forgalmazójával valójában nincs szerződéses kapcsolatban, tehát semmi garancia nincs arra, hogy az általa ígért gépeket megkapják a megrendelők. A tárca egyúttal javasolja, hogy a megrendelést megelőzően minden érintett győződjön meg arról, hogy az ajánlott pénztárgép valóban rendelkezik-e engedéllyel, illetve a megrendelést felvevő kereskedő jogosult-e a választott forgalmazó termékének értékesítésére. A kilenc engedéllyel rendelkező forgalmazó és a 18 kasszatípus listája a http://www.mkeh.gov.hu/ oldalon látható.