Élelmiszerből 720 milliárdos bevétel hat hónap alatt

Élelmiszerből 720 milliárdos bevétel hat hónap alatt
Az utóbbi hat hónap során 5 százalékkal nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma mind értéket, mind mennyiséget tekintve a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. A Nielsen által mért kilencven kategória mintegy 720 milliárd forint bevételt hozott a kiskereskedelemnek 2013 decembere és 2014 májusa között. A hipermarketek és diszkontok súlya nőtt az értékesítésben a közepes üzletek rovására. Élelmiszerek tévéreklámjára 28 százalékkal többet költöttek a piaci szereplők a vizsgált időszakban – adta hírül az mmonline.

Tavaly december-május között értékben még stagnált, mennyiségben pedig 4 százalékkal csökkent az élelmiszerek bolti eladása. Ehhez képest 2013. decembertől idén májusig 5 százalék a növekedés Két számjeggyel, 12 százalékkal bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória között a sajt, ásványvíz, gyümölcslé és tejföl piaca – állapítja meg a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Az ásványvíznél például a növekvő eladás okait Osztoics Bernadett abban látja, hogy az ízesített termékek iránt egyre nagyobb a kereslet. Gyümölcsléből az átlagosnál a mintegy 40 százalékkal drágább, 100 százalékos gyümölcstartamú italokból vásároltak többet az emberek, mint egy évvel korábban. Nagymértékben nőtt a boltok eladása a top 10 élelmiszer közül ásványvízből, gyümölcsléből és táblás csokoládéból.

A vásárlási kedvet az emberek jobb közérzete és a több hirdetés ösztönzi. A piaci szereplők reklámköltése az idei első félévben mintegy 63 milliárd forintot ért el hivatalos listaáron, 28 százalékkal többet, mint a tavalyi év hasonló periódusában.

A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok érték szempontjából stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket. A 201-400 négyzetméteres üzletek 8 százalékos mutatója sem változott, viszont a 2 500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 29-re csökkent. A főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres nagyságú üzletek piacrésze pedig 36-ról 37 százalékra emelkedett – állapítja meg a kutatás.