Jól megy a ruhaüzlet, nem kellenek akciók

Jól megy a ruhaüzlet, nem kellenek akciók
Hiába várunk idén nagy leárazási akciókat a ruhaüzletekben. A kereskedőknek jó hír, hogy erősödött a forgalom volumene, de akik olcsó holmikra lestek ősszel, azok csalódhatnak emiatt. Az árusok a jelek szerint nincsenek rászorulva, hogy kedvezményekkel csábítsák a vevőket a nehezebben eladható termékeikhez. A regisztrált bevételek növekedéséhez a kasszacsere is hozzájárult.

Idén elmaradt a ruházati üzletek augusztustól jellemző leárazási hulláma. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi forgalom, azon belül is a textiláruk eladása jelentős növekedést mutat az előző év azonos időszakához mérten – írja a Magyar Nemzet. Tavaly nyáron 30-32 milliárd forintot hagytunk a ruhaüzletekben, idén július-augusztusban már 34-35 milliárdot. Miután egyenletesebbé vált a forgalom, nem halmozódtak fel a készletek, amelyeknek lejár a szezonja. A kereskedőknek nem áll érdekében, hogy ezeket a cikkeket jelentős kedvezménnyel értékesítsék. A KSH adatai szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a ruha- és cipőboltok forgalma. A tendencia tavasszal is megmaradt, júniusban pedig már 18 százalékkal haladta meg az előző évit a ruhák, cipők, táskák, kiegészítők eladása.

Korábban az volt a jellemző, hogy a szezon eleve leértékelésekkel indult – elemzi a helyzetet az Országos Kereskedelmi Szövetség. A szervezet szerint a rezsicsökkentés, a gazdaság bővülése és a reálkeresetek növekedése is észlelhető a forgalomban. A regisztrált bevételek növekedését az online pénztárgépek használata is elősegíti, hiszen többen vannak, akik beütik tételeiket a kasszába.