Kiemelt cél a magyar élelmiszerek támogatása

Kiemelt cél a magyar élelmiszerek támogatása
Véget ért az idei, sorrendben IX. Coop Rally. A kétnapos eseményen szakemberek és újságírók ismerhették meg a Dunántúl kiemelkedő élelmiszeripari és kereskedelemi cégeit. A versenyzők autói és az újságírókat szállító sajtóbuszok csütörtökön és pénteken összesen mintegy 700 kilométert tettek még, nyolc helyszínen tájékozódtak a helyi vállalatok munkájáról, tevékenységéről. A cél újra a minőségi magyar élelmiszerek népszerűsítése volt.

Az idei Coop Rally − immár hagyományosan − a minőségi magyar élelmiszereket népszerűsítette. A résztvevők olyan élelmiszer-előállítókat és kereskedőket ismerhettek meg, akik méltán számíthatnak a magyar fogyasztók érdeklődésére – értékelte az eseményt az MTI-nek a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

Dr. Bognár Lajos kiemelte, a Coop Rally évről-évre teljesíti azt a célkitűzését, hogy a fogyasztók figyelmét felhívja a megvásárlásra érdemes magyar termékekre, ezzel is segítve az emberek tudatosabb fogyasztóvá válását. Az FM szándéka szerint a hamarosan kormány elé kerülő élelmiszer-feldolgozási stratégiában kiemelt célként jelenik meg a magas hozzáadott értékű magyar élelmiszerek előállítása. Ezt a célkitűzést szolgálják majd a stratégiához kapcsolódó támogatási programok is. A remények alapján az élelmiszeripari fejlesztések támogatására több százmilliárd forint áll majd rendelkezésre - közölte a helyettes államtitkár.

Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke az MTI-nek arról beszélt, hogy az idén is partnerek voltak a minőségi magyar élelmiszerek népszerűsítésében az élelmiszer-feldolgozók és a kereskedők. Az ugyanis nem szokványos az üzleti világban, hogy a szakmai kulisszák mögé idegeneknek engednek betekintést a cégek. Hozzátette, tudatos döntés részükről, hogy a Coop-boltok polcain az áruk 80 százaléka magyar. Jól tudják, hogy ezzel egy mindenkinek kedvező spirál indul el, hiszen döntésükkel munkahelyeket teremtenek, a munkahelyek pedig növelik az emberek vásárlóerejét, ami pedig kedvező a magyar kereskedők számára.