Tilos Excelt használni a számlázáshoz

Tilos Excelt használni a számlázáshoz
A számítógépes számlázó programnak garantálnia kell a kihagyás és ismétlés nélküli folyamatos sorszámozást, a jelenleg használt számlázási rendszerek azonban nem minden esetben felelnek meg ennek. Az Excel és a Word programok például nem alkalmazhatók erre a célra. A NAV-nak október 1-ig be kell jelenteni, hogy ki milyen programot használ a számlázáshoz.

Az áfaalanyokat három nagy csoportba lehet sorolni – írja a vg.hu. Az első csoport rendszerint egyszerűbb, olcsón megvásárolható számlázó szoftvert használ. Ezek jól bevált, a NAV ellenőrei által is ismert programok. A második csoport rendelkezik integrált vállalatirányítási rendszerrel, ennek egy része csak a számlázó modul. Ezek is teljesen megbízhatóak. Van azonban egy kisebb réteg, amely a számláit olyan szoftverek segítségével állítja elő, mint például az Excel vagy a Word. Ez nem felel meg a magyar számlázási szabályoknak, mert nem garantálja a kihagyás és ismétlés nélküli, folyamatos sorszámozást. Miután a számlát kinyomtatták, már nehezen állapítható meg, milyen programmal készült.

A helytelen adózói gyakorlat megszüntetését célozza az a jogszabály-módosítás, amely szerint az adóalanyoknak 2014. október 1-jét követően 45 napjuk lesz arra, hogy bejelentsék az adóhatóságnál az általuk már használt számlázó programot és/vagy online számlázó rendszert.