Tovább hódít a világban az online vásárlás

Tovább hódít a világban az online vásárlás
Világszerte mind több fogyasztó vásárol az interneten 2011 óta megduplázódott azok aránya, akik a neten fogyasztási cikkeket és szórakoztató termékeket szándékoznak vásárolni – derül ki a Nielsen kutatásából. A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százalékuk ruházati cikket és 44 százalékuk foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban.

 

Egyre inkább terjed az internetes vásárlás világszerte – állapította meg a Nielsen közvélemény-kutatása. A vizsgált időszakban ugrásszerűen, 8-ról 20 százalékra emelkedett azok aránya, akik babaápolási és étkeztetési termékeket vennének online. A kozmetikumokat a megkérdezettek 31 százaléka veszi az interneten – írja az MTI.

A felmérés azt is mutatja, hogy folyamatosan csökken a különbség a csak böngészők és az online vásárlók között. Ruházati cikk, belépőjegy, könyv, játék, szállodai szoba vagy utazásfoglalás esetében ugyanannyian böngésznek, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.

Az élelmiszerek esetében a válaszadók 30 százaléka az interneten tájékozódik, 27 százalékuk meg is veszi ott az árut. A nagyobb kockázattal járó, drágább cikkekről, mint például az elektromos készülékekről vagy az autókról inkább csak informálódnak a fogyasztók − írja a jelentés.

A kutatás rámutat arra is, hogy egyre fontosabbak a mobil eszközök. Ázsiában és Óceániában a válaszadók 52 százaléka használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, ez az arány Latin-Amerikában 48 százalék, Európában 33 százalék, Észak-Amerikában pedig valamivel több, mint a megkérdezettek egynegyede.