Nielsen: nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma

Nielsen: nőtt a háztartási vegyi áruk forgalma
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az élelmiszer- kiskereskedelem mintegy 335 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014. március-2015. február között; 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. A mennyiséget tekintve is újra növekedést regisztrálhatott a szektor, plusz 2 százalékot az előző egyéves periódushoz viszonyítva – mutat rá tanulmányában a Nielsen.

Az elmúlt évek csökkenő forgalmi trendje után 2014-ben a vegyi áruk forgalma elkezdett visszazárkózni a válság előtti szinthez. Ezt igazolja az is, hogy átlag felett nőtt a mennyiségi eladás a legutóbbi tizenkét hónap során. A legnagyobb forgalmú tíz termék közül toalettpapírból, öblítőből és dezodorból 6-6, míg pelenkából és tusfürdőből 5-5 százalékkal – tájékoztatott Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.
A bolti forgalom erősen koncentrált, a boltok teljes bevételének 66 százaléka két üzlettípusra, hipermarketre és drogériára jut a vizsgált időszakban. Ezzel kapcsolatban Barta Mónika rámutat, hogy amíg a hipermarket mutatója az előző tizenkét hónapos időszakban elért 36 százalék után legutóbb 34 százalékra változott, addig a drogériáké 31-ről 32 százalékra emelkedett. Szintén nagyobb lett a szupermarketek és diszkontok piaci részesedése, ez 1 ponttal, 20 százalékra emelkedett.