E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők

E-kereskedelem: nehéz helyzetben az új belépők
Egyre szűkülnek azok lehetőségei, akik most lépnek a hazai e-kereskedelmi piacra, ezek az új szereplők sok esetben az egyéves működést sem érik el. Az elmúlt évek mutatóival összehasonlítva idén nőtt legnagyobb mértékben az új belépők száma az e-kereskedelem területén. A vállalkozók szerint a jövőben nemcsak az előnyös ár alapján döntenek a vásárlók, mind inkább a minőségi szolgáltatások kerülnek előtérbe.

Egyre több típusú cég és kereskedés számára jelenthet logikus fejlődési irányt online áruház indítása, ami meg is látszik a webáruházak számának folyamatos bővülésén. A kereskedők többsége szerint az utóbbi három évben idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma. Ugyanakkor a webshopok üzemeltetői úgy látják, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei szűkültek és az új indulók sok esetben az egy éves működést sem képesek elérni – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A Trademagazin írása szerint az online boltok termékkínálata 2014 folyamán egyértelműen emelkedett. Ezzel együtt csökkent a hazai beszállítói kör szerepe, azaz a termékkínálat bővülése jellemzően az import növekedésével járt.

A bolttulajdonosok egybehangzó véleménye szerint az ár mellett mind nagyobb szerep jut a szolgáltatások minőségének is, mivel a vásárlók egyre nyitottabbak, de egyre tudatosabbak is a netes vásárlás során és igénylik az értéknövelt szolgáltatásokat.

Az év végi ünnepi időszaktól leginkább függő játék, kultúra, ruházat, szépség és egészség szektorok a teljes évben várható forgalmuknak egyaránt 57 százalékát érték el az első 9 hónapban, ebben a három szektorban az online boltok nagyon erős karácsonyi szezonra számíthatnak. Az aktív internetezők karácsonyi vásárlási listáján ugyanis – a műszaki cikkeket megelőzve – kiemelt helyen szerepelnek a ruhák, könyvek, játékok és kozmetikai szerek.

Az online kereskedelem szereplői a harmadik negyedévben az erős nyári szezon után, összességében valamivel rosszabb időszakról számoltak be, ami a lakossági költések karácsonyi vásárlási rohamot megelőző visszafogásából is fakad. Az utolsó negyedév várhatóan kiemelkedő forgalmát azonban a szereplők nagy optimizmussal várják.