Stabilan állják az ingatlanpiac hullámait a logisztikai létesítmények

Stabilan állják az ingatlanpiac hullámait a logisztikai létesítmények

A lakáspiacon az új építésű ingatlanok iránti kereslet és a bejelentett új projektek a piaci alapú lakáshitelekkel együtt „parkolópályára álltak”, amin jövőre a CSOK Plusz sokat javíthat. A logisztikaiingatlan-piac azonban továbbra is élénk, mind keresleti, mind kínálati oldalon. A legjobb lokációk a fővárosban és közvetlen környékén vannak, és egyre fontosabb az épületek fenntartható működése ‒ derül ki az Alfa Group piaci elemzéséből.

Forradalmasítja a lakossági energetikai felújításokat a RenoPont

Forradalmasítja a lakossági energetikai felújításokat a RenoPont

Magyarországon jelenleg a lakások kétharmada, mintegy 3 millió ingatlan, energiafelhasználás szempontjából korszerűtlen. Optimista forgatókönyvek alapján, ha mindenhol megtörténne a fűtési rendszer, a szigetelés és a nyílászárók modernizálása, az ország éves energiafogyasztásának akár 15%-át is meg lehetne takarítani, ami környezetvédelmi szempontból is óriási előrelépés lenne. Egy elismert szakmai szervezetek által életre hívott, nonprofit kezdeményezés most célul tűzte ki, hogy egy számos országban már bevált megoldás meghonosításával segítse a hazai felújítani vágyókat a döntés meghozatalától a komplett kivitelezésig. 

Sok még a tévhit a biogazdálkodás körül

Sok még a tévhit a biogazdálkodás körül

Friss kutatásban vizsgálta a hazai agrárszakemberek biotermeléssel kapcsolatos hozzáállását a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. Az elemzést az tette időszerűvé, hogy Magyarország Kormánya új pályázatot hirdetett meg az Unió terveivel összhangban, amely szerint 2030-ig 25%-ra kell emelni az ökológiailag művelt területek arányát. Ez nagy kihívást, de egyben lehetőséget is jelent a hazai agrárium számára is, mivel jelenleg 6,5-7%-os ez az arány. A kutatás eredménye vegyes, de összességében biztató hozzáállást tükröz a biokultúra szempontjából.

A fiatalok többsége már az önkiszolgáló kasszákat választja

A járvány átírta az idei karácsonyi készülést is. A vásárlások során első lett a biztonság, csökkent az üzletekben eltöltött idő, ezzel párhuzamosan szerényebbek a vásárlási tervek, mint egy évvel ezelőtt - írja az Ipsos intézet friss kutatása nyomán a Trade magazin portál. A nyugdíjas korúak tavalyihoz képest alacsonyabb volumenű költése a koronavírustól való félelemnek és az online vásárlási ismeretek hiányának is köszönhető. Bár igyekeznek ritkítani és rövidíteni a bevásárlásaikat, a járványhelyzet sem terelte a pénztáros nélküli terminálokhoz az idősebbeket.

Csúcson a magyar e-kereskedelem, mégis az "elhagyott kosarak" országa vagyunk

A koronavírus hazánkban is valósággal berobbantotta a webes kereskedelmet, a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58%) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás, derül ki a Fizetési Élmény Riportból. Jelenleg harmincötezer kereskedő érhető el online Magyarországon, közülük azok fognak profitálni a hirtelen megugrott keresletből, akik – a vonzó kínálat és áttekinthető honlap mellett – megbízható és egyszerűen használható fizetési megoldásokat kínálnak vásárlóik számára - írja cikkében a Trade magazin portál.

A fogyasztók 10 típusa világszerte

Idén is közzétette az Euromonitor International annak a globális felmérésének az eredményeit, amely a fogyasztók döntéseinek hátterét, vásárlási és médiafogyasztási szokásait térképezi fel. Az alábbiakban bemutatjuk a 10 nevesített fogyasztói kategória jellemzőit, ezek révén a vállalatok könnyebben kiigazodhatnak a piacon, célcsoporttól függően pontosabban tervezhetik meg kampánystratégiájukat.

Intelligens megoldások a kiskereskedelem területén

Múlt heti cikkünkben már írtunk a mesterséges intelligenciában (AI) rejlő óriási lehetőségekről, valamint arról, hogy bár az új és új technológiák hamarosan a gazdaság egészét is alapjaiban alakítják át, a leginkább érintett terület éppen a kiskereskedelem és az FMCG vállalatok világa lehet. Ahogy akkor ígértük, a sorozat második részében pedig bővebben is bemutatjuk, pontosan milyen téren érdemes segítségül hívni a mesterséges intelligenciát, azaz milyen AI-megoldások léteznek a kiskereskedelmi szektorban.