Magyar innováció debütált a világ elsőszámú techkiállításán

Ezekben a napokban rendezik a világ legnagyobb technológiai és startup kiállítását, a Gitex Globalt. A dubaji eseményen a hazai vállalatok sikeres külpiacra lépését elősegítő HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség is képviselteti magát, és több magyar megoldást is megismerhet a várhatóan mintegy 180 ezer látogató. A világ egyik vezető önkiszolgálókassza-gyártója például a retailinformatika itthoni szakértőjét, a Laurelt kérte fel egy új, a helyszínen debütált fejlesztés megvalósítására.

Nemzetközi téren erősíteniük kell a hazai e-kereskedőknek

A magyar online kereskedelmi piac nyitott, egyre-másra jelennek meg a külföldi tulajdonú cégek. A hazai cégek mégsem mozdulnak meg tömegesen, ezért a kiéleződő versenyben sokszor hátrányba is kerülnek már, és a saját bőrükön érzik, hogy változtatni kell. Bőgel Györgyöt, az Ecommerce Hungary Egyesület elnökével a Kosárérték portál készített interjút.

Kiket érint a kötelező visszaváltási rendszer?

Januárban indul a meghatározott űrtartalmú fém-, üveg- és műanyag palackokra és dobozokra vonatkozó, kötelező visszaváltási rendszer. A fogyasztóbarát megoldást a koncessziós társaság működteti majd a gyártók és kereskedők együttműködésével – jelentette be a közelmúltban Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium környezetügyért és körforgásos gazdaságért felelős államtitkára. A témával az MTI híre nyomán a Store Insider portál is foglalkozott.

A magyarok csaknem fele előfizetne azért, hogy akciósan vásárolhasson

Az online előfizetéseinktől elvárjuk a kiszámíthatóságot, ugyanakkor élményeket is szeretnénk – a Shoptet friss reprezentatív kutatása alapján, amelyről a KKV Magazin is beszámolt, az előfizetéses modell rejt még lehetőségeket az e-kereskedelemben. A válaszadók 6%-a fizet elő különböző kedvezményekre, előnyösebb kiszállításra, pedig többen is hajlandóak lennének áldozni ezekért. Például honfitársaink 45%-a nyúlna a zsebébe minden hónapban azért, hogy fix kedvezményeket kapjon, míg 27%-uk azért, hogy rendelését gyorsabban, ingyen kiszállítsák.

A magyar nők több mint fele rendszeresen vásárol webshopokból

Havi és heti szinten is legtöbbször élelmiszert rendelnek Magyarországon a nők internetes vásárlásaik során, de a ruházati, gyógyászati vagy épp drogériás termékek online beszerzése is kifejezetten népszerű körükben. A kisállattartáshoz kapcsolódó cikkek esetén azonban közel kétharmaduk  a személyes vásárlást preferálja. Ez derült ki az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatása alapján, amelynek a Trade magazin portál is teret adott.