Amerikában is rekordot dönt a karácsonyi forgalom?

Átlépheti az ezermilliárd dolláros határt a kiskereskedelmi forgalom a karácsonyi időszakban az Egyesült Államokban, amire korábban még sosem volt példa. Az eMarketer előrejelzése szerint a november-decemberi online forgalom 13,4 százalékkal bővülhet a múlt évhez képest - számol be róla a Store Insider portál a Marketing&Média online cikke nyomán.

 

Bár a gazdasági bizonytalanságok kihatnak a kereskedelemre és idén hat nappal kevesebb telik el hálaadás és karácsony között – ennek ellenére is 3,8 százalékos bővülést vár az eMarketer az amerikai kiskereskedelmi forgalomban az év utolsó két hónapjában a tavalyihoz képest. Ez egyben azt is jelenti, hogy idén első alkalommal átlépheti az ezermilliárd dolláros határt az összesített forgalom: a kutatócég 1008 milliárdos költéssel számol.

A teljes piacot jóval meghaladó mértékben nő majd az online értékesítés, az internetes kereskedők 13,2 százalékos növekedéssel számolhatnak a múlt évhez képest. Az eMarketer prognózisa szerint az amerikai online kiskereskedelmi forgalom 135,35 milliárd dolláros lehet az idei ünnepi szezonban, ezzel a teljes forgalom 13,4 százaléka már az interneten bonyolódik majd.

A leggyorsabban növekvő értékesítési csatorna az m-commerce lesz, a mobilról, táblagépről történő vásárlások értéke tavalyhoz képest negyedével nő majd, és eléri a 64,29 milliárd dollárt, vagyis az online forgalom közel felét, míg a teljes piac több mint 6 százalékát adja majd ez a szegmens.

Forrás: Marketing&Média/Store Insider