Januártól újra meglódulhatnak az élelmiszerárak

A gyártók és a kereskedelmi láncok egyetértenek abban, hogy át kell gondolni a jövőben az élelmiszerekre vonatkozó akciókat, illetve abban is, hogyha a jövőben csökkennek a jelenleg magas alapanyagárak, az élelmiszereké is normalizálódhat némiképp. Januárban azonban minden termékcsoport esetében áremelkedés várható - hangzott ea Portfolio Agrárszektor 2022 Konferencia kerekasztal-beszélgetésén, melyről a Trade magazin portál is cikket közölt.

20 éves Magyarország legnagyobb boltszámú kereskedelmi rendszere

2002-ben írt alá szerződést egységes, integrált kereskedelmi rendszerének kialakításáról és bevezetéséről a CO-OP Hungary Zrt. a KFKI-Laurel konzorciummal. A projekt a maga 10 milliárd forintos becsült költségével akkoriban nemcsak idehaza, hanem a kelet-közép-európai régióban is óriási volumenűnek számított. A legkiterjedtebb magyar kiskereskedelmi lánc, a Coop mintegy 1500 boltjába vezette be a Laurel a megoldást, amely így méretében és komplexitásában is vetekszik a világ vezető integrált rendszereivel.

„Fapadosabb” karácsonyra készül a világ

Az ünnepi vacsorára és ajándékokra is kevesebbet költhet idén a globális lakosság – derül ki az EY 21 000 fő körében végzett nemzetközi felméréséből, amelynek eredményeit a Store Insider portál összegezte. Sokan a költségek és a pazarlás visszafogása érdekében nemcsak az ajándékok számán, hanem az ételek mennyiségén is spórolni fognak.

Már a magyarok negyede fizet okostelefonnal a boltokban

A mobileszközök egyre inkább a mindennapi élet magától értetődő részévé válnak, a Visa legfrissebb kutatása szerint a magyar válaszadók 62%-a előszeretettel használja okostelefonját az interneten való vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23%) pedig a boltokban is azzal fizet - hangzott el a Visa sajtótájékoztatóján, melynek megállapításait a Portfolio.hu portál is összefoglalta. A hazai fogyasztók elsősorban a gyorsaság és a kényelem, valamint a biztonság miatt részesítik előnyben a mobilfizetést a Visa Mobilfizetési szokások 2022 felmérésének nyolc közép- és kelet-európai országra, köztük Magyarországra kiterjedő tanulmányának eredményei alapján.   

Tájékoztatóvideókkal készül a Black Friday-re a GVH

Az év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában. A GVH arra buzdítja a követőit, hogy minél többen osszák meg a tájékoztató videókat, így segítve az ismerősöket - tudatta a növekedés.hu portál.