Teljesen automata kasszarendszert vezetett be az ALDI az USA-ban

A német gyökerű üzletlánc Magyarországon még azok közé a cégek közé tartozik, amelyek ellenállnak a kasszazóna-automatizálási trendeknek, ám az Egyesült Államokban most óriási lépést ettek ilyen irányban. Az ALDI a Grabango technológiai céggel együttműködve telepítette első teljesen automata kasszarendszerét Chicagóban, amely révén a vásárlók a termékek külön scannelése nélkül távozhatnak az üzletből – számolt be róla a Grocery Dive híre nyomán a Trade magazin portál.

Letarolja a hazai e-kereskedelmi piacot a Temu

A kínai online piactér ugyan még csak pár hónapja jelent meg a hazai piacon, de az agresszív hirdetési politikára és árazásra alapuló stratégiájával máris a hazai e-kereskedelmi piac fontos szereplőjévé vált. A g7.hu portál most összegyűjtött néhány aktuális statisztikát, hírt az állóvizet alaposan felkavaró céggel kapcsolatban.

Nem ad ki több plasztik hűségkártyát a Rossmann

A fenntarthatóság jegyében az újonnan regisztrálók már csak virtuális kártyákat igényelhetnek. A Rossmann Magyarország hosszú távú célja, hogy pozitív hatást gyakoroljon a környezetre és a társadalomra, valamint hozzájáruljon az ökológiai lábnyom csökkentéséhez – áll a Store Insider portál cikkében.

A Pepco szerint ismét gondok lehetnek az ellátási láncban

Ha a Vörös-tenger sokáig nem lesz járható, újra problémák léphetnek fel a különböző termékek és alapanyagok áramlásában. A helyzetre figyelmeztető Pepco termékeinek elérhetőségét ezzel együtt egyelőre csak korlátozottan befolyásolják a húszik támadásai – adta hírül a vállalat tájékoztatása nyomán a Világgazdaság portál.

Rövidesen élesedik a „zsugorinfláció" elleni rendelet

A hazai boltoknak ezentúl jelezniük kell, ha egy termékből kisebb kiszerelést kezdenek el árulni. Ezzel a kormány az úgynevezett „zsugorinflációt" akarja letörni, ami azt jelenti, hogy például egy üveg üdítőitalban 1 liter helyett már csak 0,75 van, az ára azonban változatlan marad. A rendelet a napokban meg is jelent a Magyar Közlönyben, a legfontosabb ezzel kapcsolatos tudnivalókat pedig a Telex hírportál cikke foglalta össze.

OKSZ: a régi italcsomagolást tilos bedobni az új automatákba

Az Országos Kereskedelmi Szövetség tavaly év végi sajtóközleményében már részletes tájékoztatást adott arról, melyek a vásárlókra vonatkozó szabályai a különféle üdítő- és szeszesital-csomagolások – műanyag-, fém- és üvegpalackok – kötelező visszaváltásának az üzletekben. A napokban aztán több híradás is megjelent arról, hogy a visszaváltó automaták nem működnek, a bedobott italcsomagolások ellenében pedig esetenként nem használható utalványokat adnak ki. A szervezet ezért most újabb írást tett közzé weboldalán a témában.