Kiszorulnak a hazai boltosok az e-kereskedelemből

A magyar online kereskedelmet egyre inkább befolyásolják, formálják a már magyarként viselkedő, helyi igényeket értő, de valójában külföldi, határon túlról működő kereskedők – derül ki a GKID és a Mastercard közös kutatásából, aminek részleteit a Növekedés.hu portál is ismertette.

Valóban elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat?

A címben szereplő kérdésre most egy HR konferencián keresték a választ. A Profession.hu eseményéről a Jövő Gyára portál is részletesen beszámolt. A téma roppant aktuális, hiszen az utóbbi hónapokban egyre népszerűbbé váltak a párbeszédes felületen elérhető mesterséges intelligencia szolgáltatások, amelyek közül a legnépszerűbb az akár ingyenesen is elérhető ChatGPT.

Július 1-jén indul az online árfigyelő rendszer

Annak érdekében, hogy az élelmiszerárak csökkenjenek, és fokozódjon a verseny a kiskereskedelemben, a kormány újabb intézkedéseket vezet be: júniustól kötelező akciózást írt elő a kiskereskedelmi üzleteknek, valamint a Gazdasági Versenyhivatal elnökének versenypártolási javaslatát elfogadva az online árfigyelő adatbázis bevezetéséről döntött. Utóbbi rendszer július 1-jén élesedik, a már ismert részletekről pedig a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) közleménye és az MTI híre nyomán a Tőzsdefórum portál is beszámolt.

Idén már azok is spórolnak, akik tavaly nem tették

A 2022-es évhez képest megduplázódott azok száma, akik az erősödő inflációs környezetben visszafogják költéseiket. Még a lengyelek, a csehek és a szlovákok is bátrabban költekeznek, mint a magyarok – derült ki a Publicis Groupe második éve futó régiós felméréséből, amellyel az Adózóna portál is foglalkozott.

Háromszorosára ugrott az áruhitelek száma az eMAG-nál

Az idei év első három hónapjában már annyi áruhiteles vásárlás valósult meg az eMAG-nál, mint tavaly 8-9 hónap alatt: a legtöbben okostelefont, laptopot és tévét vettek részletre,  a mosógép csak egy kicsivel maradt le a top 3-tól. Az már most jól látszik, hogy idén nem a 0% THM, hanem a minél hosszabb futamidő élvez prioritást: januártól március végéig ötből csupán két terméket vásároltak „ingyenhitelre”, ennél jóval népszerűbb a kamatos, de négy, három vagy két évre szóló részletfizetés. Tízből hét ügyfél online, három pedig személyesen az üzletben igényel áruhitelt - derül ki az eMAG közleményéből, amely a Portfolio.hu portálon is megjelent.